KAWAN..

KAWAN..kawan ibarat satu permata yg dianugerahkan kpd kita..permata itu haruslah dipelihara dgn baik sekali..setelah aku mningkat dewasa,aku faham yg berkawan bknlah suatu benda yg mudah..berkawan pg waktu kecil dan pd waktu dewasa amatlah lain sekali..ini kerana bila seseorg itu mningkat dewasa,mereka mmpunyai pemikiran,persepsi dan minat yg berlainan..ditambah pula dgn satu sifat lg iaitu EGO..ego adalah satu benda yg ada pd stiap diri individu,,termasuklah aku sndri..apabila prasaan ego itu mula mguasai dri kita,kita smakin mmikirkan diri kita shja tanpa mmikirkan tentang org lain..shingga kini,aku sndripn x tahu bgaimna nk mghakis prsaan ego itu..bg aku,ego itu perlu,tp bknlah smpai org xmghormati kita..berpada2lah..smbung balik k..aku seorang yg sgt suka berkawan..terlalu syg pd kwn2..dr umur aku 7 tahun,apabila ayahku msukkn aku ke tadika,aku sudah mula brkawan..shinggalah ke skolah rendah,skolah mnengah,poli,dan kini kwn ditempat kerja..aku rs kwn yg prnah aku kenal sejak aku kecil adala dlm 500 org..bnykny.huhu..2 yg pnah aku knalla..tp skang ni dorg knala aku lg ka x akupn xtawla..mna x nya..dr sg.petani,ke alor setar,ke perlis dan kini di pahang..bnyknya tempat aku penah duduk..dan bnyk juga perangai kawan2 yg penah aku jmpak..ckp ja jnis mcmna?smuanya aku kawan..baik,jahat,tua,muda,kaya,miskin,ustaz,teckpit,perogol,hensem,hodoh,busuk,wangi,pandai,bodo nak mampos,lawak gila,pendiam,suka pangkah orang,loyar buruk,bnyk lagilah.haa smua 2 la perangai dan karenah kwn2 yg penah aku jmpak..smuanya ok,smuanya aku brkawan..aku xkisah kwn aku 2 mcmna skalipn.aku xpenah memilih..bg aku smua 2 pngalaman hidup..apa yg pnting,ambillah apa yg baik shj utk diri kita,klau yg jht 2 jgnlah diikut..senang ja kan,,xdak yg susahpon..aku sygkn mreka smua..sejahat mnapon dorg tetap kwn aku smpai bila2..klau boleh aku jmpak blik dorg smua..

0 comments:

Post a Comment